Když jsem si ve třetím ročníku kurz AP Chemistry vybral, udělal jsem tak jen proto, že mě chemie docela bavila, a to hlavně z toho důvodu, že jí člověk může doopravdy zažít prostřednictvím různých experimentů v laboratoři. Teď jsem na konci mého středoškolského vzdělávání a s ročním odstupem si myslím, že to bylo zatím jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě.
Když jsem si ve třetím ročníku kurz AP Chemistry vybral, udělal jsem tak jen proto, že mě chemie docela bavila, a to hlavně z toho důvodu, že jí člověk může doopravdy zažít prostřednictvím různých experimentů v laboratoři. Teď jsem na konci mého středoškolského vzdělávání a s ročním odstupem si myslím, že to bylo zatím jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě.
Kurz AP Chemistry mě naučil chemii „vidět“. Namísto povinného biflování vzorců, definic a dat jsem se naučil základní principy obecné chemie. Prostřednictvím kreativně zadaných úkolů a projektů jsem se takto získaný chemický aparát naučil používat, a to mi umožnilo vyvozovat logické závěry o průběhu chemických reakcí nebo o vlastnostech různých látek, které bych si jinak musel vyhledat v učebnici či na internetu.
V letošním roce jsem se rozhodl nabyté znalosti uplatnit. Podařilo se mi získat místo laboranta na Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR a téměř celý rok jsem se zde podílel na probíhajícím výzkumu. Nejprve jsem se obával, že nezapadnu a že na mě ostatní budou shlížet. Už po prvním dni jsem ale zjistil, že moje obavy rozhodně nebyly na místě. Všichni kolegové byli vstřícní a ochotni s čímkoliv poradit, či cokoliv vysvětlit. Nejdůležitější je totiž, když má člověk zájem a je ochotný se učit novým věcem. A to je přesně to, co mi kurz AP Chemistry dal.
Natan S., gymnázium Arabská Praha
Autor: Natan S., gymnázium Arabská Praha