Martin vzkazuje jiným studentům, že investovaný čas do kurzů se násobně vrátí – ve studiu i v životě
Martin z Gymnázia Dr. Josefa Pekaře (Mladá Boleslav) patří mezi aktivní studenty. Kromě gymnázia studuje i na virtuální akademii CTM, jako přední člen studentské platformy pak ve svém volném čase podporuje i ostatní studenty. V CTM Martina známe ze dvou náročných kurzů, které zvládnul s přehledem a my se moc těšíme, kam povedou jeho kroky po maturitě. Jaké má akademické sny a jak vnímá důležitost online studia, to se dočtete na následujících řádcích.
Martine, jak jste se dozvěděl o kurzech CTM Online a co byla pro Vás největší motivace do kurzu jít?
O kurzech CTM Online jsem se dozvěděl od školní kariérní poradkyně. Zpočátku mě nejvíce motivovala možnost zabývat se do hloubky látkou, která mě baví a jež není ve škole příliš probírána, při výběru letošního AP kurzu jsem však díky předchozí zkušenosti myslel také na zlepšení klíčových všeobecných schopností (kritické myšlení, kultivovaný projev) a zčásti i na akademické příležitosti.
Přehled všech AP kurzů>>
Jak jste vnímal kvalitu kurzů a čím se lišily od školního vyučování?
Oba kurzy, jichž jsem se zúčastnil, tj. Global Studies a AP U. S. Government and Politics, byly na velmi vysoké úrovni. Jistě, jejich cena taktéž nebyla nijak nízká, ovšem s přihlédnutím k vysokoškolské úrovni kurzů, angličtině jako komunikačnímu jazyku a individuálnímu přístupu ze strany skvělých instruktorek byla zcela opodstatněná.
Mimo samotnou náročnost kurzů představoval právě individuální přístup největší rozdíl mezi běžným vyučováním a kurzy CTM. Díky němu jsem vždy měl oporu i přesto, že samotná práce v kurzu kladla velký důraz na samostatnost.
Máte pocit, že Vám kurzy otevřely dveře k dalšímu vzdělávání?
Rozhodně ano. Díky kurzům CTM jsem nyní jistější zejména v písemném projevu, i s angličtinou teď zápasím méně. Navíc jsem si značně rozšířil obzory v oboru, kterému bych se chtěl věnovat při studiu a později profesně. V neposlední řadě jsem pak složil (ačkoliv dosud nevím, s jakým výsledkem) mezinárodně uznávanou zkoušku Advanced Placement, kdybych tedy byl v maturitním ročníku, otevřel by mi obdržený certifikát tyto dveře doslova. Na druhou stranu ale nevím, jak by se dal celoroční kurz skloubit s maturitní přípravou...
Když se studenti rozhodují, zda věnovat čas a energii dalšímu studiu kromě školy, často váhají. Máte pro ty nerozhodné nějaký vzkaz?
Ať už vás nějaký obor opravdu baví a chcete si v něm prohloubit znalosti, nebo vás láká naučit se něco nového, co by vám ve škole neřekli, určitě stojí za to věnovat nějaký čas navíc kurzům. Možná budete čas od času muset spěchat, abyste stihli všechny své povinnosti, ale získané certifikáty, zkušenosti a schopnosti se vám při dalším studiu (a věřím, že i v životě) násobně vrátí.
Jsme si jistí, že o Vás ještě uslyšíme, ale prozraďte nám, kam povedou Vaše akademické kroky v nejbližší budoucnosti?
Po maturitě, jež mě čeká v nadcházejícím ročníku, bych se rád vydal studovat na University of Cambridge, což je myšlenka, o níž bych bez spolupráce s CTM nemohl ani snít. V Cambridge bych rád studoval HSPS se zaměřením na politologii a mezinárodní vztahy. Cesta na tak prestižní univerzitu je však trnitá a pokud by to nevyšlo, zahájil bych studium na Právnické fakultě UK.
Kam směřují cesty našich absolventů? Podívejte se do mapy absolventů>>
Gymnázium Dr. Josefa Pekaře
Mladá Boleslav
Mgr. Daniel Přibík, koordinátor CTM Online na Gymnáziu Dr. Josefa Pekaře, Mladá Boleslav: "Program CTM Online je unikátní tím, že nabízí talentovaným studentům možnost se plnohodnotně a systematicky rozvíjet přesně v oblasti, která je zajímá. Všichni, kdo pracujeme s mimořádně nadanými studenty, víme, jak obtížné je připravovat pro takové studenty program v rámci běžné výuky. Dle mé dosavadní zkušenosti jsou kurzy nabízené v CTM Online programu systematickou odpovědí na zmíněný pedagogický problém.
Studenti si velmi pochvalují vysokou odbornou úroveň kurzů spolu s výborně organizovanou formou výuky.
Další rozvoj programu CTM Online kurzů v ČR a zpřístupnění špičkového individuálního odborného studia většímu počtu talentovaných studentů v ČR jednoznačně doporučuji."